събота, 28 януари 2017 г.

Пуричките на Мама

Пуричките на Мама от моето детство

Светли ще останат тези спомени от моето детство. Тези пурички мама ги правеше без повод. Винаги имаше нещо вкусно на масата. Когато започваше да ги приготвя аз и бях първи помощник, а на мен ми доставяше голямо удоволствие. Беше ми много занимателно и винаги участвах с хъс и настроение. Мама постоянно ме напътстваше в кухнята. Сега аз напътствам моите дъщери и един ден те ще приготвят същите неща на техните деца.
Продукти:Пуричките на Мама
2 яйца
1 ч.ч. свинска мас
1 ч.ч. кисело мляко
1 бакпулвер
2 ванилии
1 ч.ч. захар
брашно колкото поеме
За пълнеж: 250 гр. мармалад
За поръсване: пудра захар
Начин на приготвяне:
Пресяваме брашното. В купа разбиваме яйцата, млякото, бакпулвера и захарта. Объркваме добре и оставяме за 10 минути хубаво да се разтаи захарта. Правим кладенче в брашното и сипваме тази смес. После добавяме и маста. Свинската мас не се топи, необходимо е само да е мека при стайна температура.
Пуричките на Мама
Започваме да омесваме с тестото като добавяме и ванилията. Месим докато получим хубаво тесто да се събира на топка и да лепне по пръстите.
Пуричките на Мама
Разделяме на три части. На набрашнена повърхност разточваме с дебелина на листа около 2 мм. Нарязваме  на правоъгълници и поставяме мармалад. Навиваме на руло.
Пуричките на Мама
Нареждаме в тава покрита с пергамент и печем в предварително загрята фурна на 200°С. Печете до златисто около 15 мин.
След това докато са още топлички ги оваляйте в пудра захар.
Пуричките на Мама
След това са готови за консумация. Направило ми е впечатление, че на следващият ден леко омекват и са още по-вкусни за консумация. Може да ги предложите с чай или чаша топло мляко.
Добър Апетит от моята кухня!
Пуричките на Мама

Няма коментари:

Публикуване на коментар