неделя, 4 октомври 2015 г.

КЕЙК С МОРКОВИ И КАРДАМОН

Този кейк, не случайно реших да го направя. На 04.10.2014 г. си счупих дясната ръка, малък инцидент, но ще го помня цял живот. Ръката ми беше счупена на три места, изпаднах в ужас и паника, защото нищо не можех да правя с лявата ръка. Болката беше неописуемо голяма, в момента на моето падане си помислих, че ръката ми се е удължила и след като се изправих припаднах от болка. Но реших, че не трябва да се придавам и това е поредното изпитание. Изпитанията са за силните хора. По цели нощи не можех да спя, исках с нещо да се занимавам и да бъда полезна, така стигнах до идеята да си направя блог и да споделям моите рецепти.
   Така ден след ден аз се възстановявах, научих се да ползвам и лявата ръка, разбрах нещо важно за живота, че всичко е от значение в този ден. Всеки ден е една борба за живот и не трябва да униваме каквото и да се случи.
   Ходих и на физиотерапия за раздвижване, защото през това време мускулите ми бяха  отслабнали. Сега съм добре и продължавам да пиша и да споделям Кулинарни идеи с вас. Благодаря, че ме подкрепяхте и бяхте до мен, благодаря на близките, че ми помагаха и ме развеселяваха, когато ми беше тъжно и се чувствах безпомощна. Пожелавам ви, бъдете живи и здрави!
Сега нещо и за тортата да кажа, тя истински афродизиак. Кардамона и придава невероятен аромат и вкус, а морковите с канела са допълнение за да стане изящен кейк. Мечтаех един ден да го направя, но ето, че се случи.

Продукти:

за блата:

3/4 ч.ч. захар Сладея
3/4 ч.ч. кафява захар Сладея
4 яйца
4 ч.ч. настъргани моркови
3 ч.ч. брашно
2 ч.л. бакпулвер
1 ч.л. кардамон пудра
1/2 ч.л.  канела
1/2 ч.л. сол
1 с.л. настъргана кора от портокал
3/4 ч.ч. олио
3/4 ч.ч. кисело мляко
1 с.л. хлебна сода

за крема:

1/2 ч.ч. краве масло
450 гр. маскарпоне
2 ч.ч. пудра захар
10 капки ванилия
!!! 1ч.ч.=200 мл.

Начин на приготвяне:

Започваме с направата на блата. Първо ще настържа морковите след това ги изцеждам с ръка от сока им и премервам 4 чаши.


В дълбока купа разбивам яйцата със захарта с помощта на миксер, после започвам да добавям другите съставки. Накрая слагам морковите и разбърквам с лъжица до еднородна смес.


Включвам фурната да загрее на 180 С. През това време си приготвям формата, мажа я с олио и застилам пергамент. Сега вече сипвам сместа за да изпека. Пече се около час- проверете с дървен шиш преди да я извадите от фурната.
После трябва да изстине напълно и тогава да разделите блата на 2 равни части с нож или конец, както ви е удобно.
Пригответе си крема от споменатите съставки. Маслото трябва да е омекнало при стайна температура.


Сега идва ред да сглобим кейка, разпределете крема между двата блата , отгоре и в страни, навсякъде да се покрие добре. Този кейк не се сиропира! След като сте омазали кейка от всички страни приберете в хладилник поне за 2 часа, а после се насладете на неустоим вкус.


Ароматите се преплитат много деликатно, ухае чудесно!
Добър апетит от мен! Желая ви много положителни емоции и Бог да ви пази!







Няма коментари:

Публикуване на коментар