понеделник, 9 април 2018 г.

Марокански Питки

Всеки народ си има традиции!

Марокански Питки едно истинско изкушение за сетивата

Зная, че много хора ще ме попитат дали съм била някога в Мароко. Не, не съм била, но съм слушала разкази за далечно Мароко. Винаги съм изпитвала интерес към чуждата кухня, към техните традиции. А пък не се знае някой ден може и до там да отида, ако е писано ще стане. На времето като бях ученичка в гимназията имахме учителка, която бе живяла дълги години там и в минутите за почивка, тя ни разказваше много интересни истории. Тогава по него време още нямаше интернет, но сега с напредването на технологиите бързо можеш да се пренесеш от един свят в друг. Всеки е  чувал за Казабланка, Маракеш и Тангиер, а за Марокански Питки, Не. Интересно нали.
Продукти:
Марокански Питки
280 мл. хладка вода
205 гр.  брашно
205 гр. Нахутено брашно
1 бакпулвер
1 с.л. сол
1 с.л. захар
100 мл. олио
125 гр. масло
Начин на приготвяне:
Сега ще се започне ама аз видях някъде, че е грис, царевично брашно вместо Нахутеното което аз съм написала, е може. Няма да споря може и с царевично брашно да пробвате или с грис все е вярно. Ама еди къде си показаха, че има мая- може, и ние тук имаме питки с мая, но също така имаме и със сода бикарбонат. Кухните са различни, традициите са различни ето това ме привлича. Този вариант съм пробвала и понеже ми хареса, затова Ви го споделям. Ако не беше ми харесало на мен, нямаше да си направя труда да го споделям. Така че благодаря на всички вас, които ежедневно посещавате моят сайт и ми вярвате. Така мисля да приключвам с леко лиричното отклонение и да премина към съществената част.
Марокански Питки
Пресях брашната в една купа, направих кладенче и сипах водата. После добавих сол, захар и бакпулвер. Замесих меко тесто. Ако е необходимо при месенето добавете още брашно, може само от бялото.
Марокански Питки
Завийте тестото с найлон и оставете да престои около час. После го разделете на топчета малко по-големи от орех и ги оваляйте с олио.
Марокански Питки
Намажете плота и ръцете си с олио, вземете една топка и я разточете. Аз забелязах, че много лесно се точи. Тестото е лесно податливо към разточване.
Марокански Питки
Всички тези кривини се оправят като отгоре вземете да мажете с масло, правете го с ръка. Получава се хубав тънък лист. После с остър нож нарежете на ленти, тънки и фини като спагети.
Марокански Питки
После съберете цялото количество по дължина. Навийте на руло и поставете в омазнена тава. Така направете с всички топчици тесто.
Марокански Питки
След това загрейте сач и печете при нормална температура като обръщате от двете страни. Омазнявате сача, после леко притиснете с ръка завитото тесто за да се получи като питка и тогава печете.
Марокански Питки
След като се изпече извадете от сача и започнете да печете следващата и така процеса се повтаря, докато се изпекат всички Марокански Питки.
Марокански Питки
Добър Апетит!
Хубаво е когато има изненади, не се знае какво ще ни предложи утрешният ден, но преди всичко бъдете здрави и обичани!
Марокански Питки
Не ми се иска да пропусна да споделя интересни снимки които открих в Интернет. Много цветове, интересни съдове за готвене, пазари отрупани с пресни екзотични плодове. Това е Мароко, интересна и екзотична страна.
съдове за хранене и готвене
чували със стока
фурми
Това е градината в Маракеш.
Градината в Маракеш
И да се доближим още малко до тази магия ето и една песен от мен за вас. Желая ви много щастливи мигове. Не спирайте да мечтаете! Мечтите стават реалност.
С много обич от мен!



Няма коментари:

Публикуване на коментар